Singiel „DeathByDevotion” i towarzyszący mu teledysk są już dostępne.
Nowa artystka w katalogu Capitol Records, ADÉLA (Adéla Jergová), zapowiada debiutancką EP-kę „The Provocateur”. Wydawnictwo ukaże się 15 sierpnia, tymczasem już teraz można posłuchać nowego singla „DeathByDevotion”. Najnowsza propozycja 21-letniej wokalistki jest następczynią wyprodukowanej wspólnie z Grimes piosenki „MACHINE GIRL” – energetycznego komentarza na temat medialnego spektaklu wokół kobiecych konfliktów.
„DeathByDevotion” towarzyszy nakręcony w Berlinie teledysk w reżyserii Sinclaira, Klip miał swoją premierę w MTV Live, MTVU, MTV Biggest Pop, a także na billboardach Paramount na Times Square. Łącząc mocne syntezatorowe brzmienie z uwodzicielskim blaskiem gwiazdorstwa, „DeathByDevotion” daje przedsmak tego, jak The Provocateur balansuje między przepychem popu a surowymi emocjami, nierozerwalnie związanymi z dążeniem do rozpoznawalności.
„The Provocateur” bazuje na osobistych doświadczeniach ADÉLI i jej życiowym marzeniu o byciu gwiazdą popu. Każdy utwór opowiada fabularyzowaną historię młodej kobiety, która jest gotowa zrobić wszystko, by spełnić swoje marzenia. Na EP-ce ADÉLA podejmuje temat zdrady, buntu i wykorzystywania, ukazując to w pełen rozmachu sposób.
– Chcę stworzyć świat, z którym można się utożsamić na ludzkim poziomie. Chcę mówić o rzeczach, które bywają niewygodne. Taka też jestem jako osoba – bardzo bezpośrednia, trochę chłodna. Uczucia – zarówno te pozytywne, jak i negatywne – mają dla mnie taką samą wagę – wyjaśnia artystka
Sztuki performatywne nie są ADÉLI obce. Już w wieku trzech lat rozpoczęła w Moskwie naukę baletu, następnie kształciła się w prestiżowych akademiach baletowych w Wiedniu i Londynie. Choć wciąż czuje się tancerką z krwi i kości, to jednak nieodparta siła muzyki w końcu wzięła górę. Artystka po szkole uczyła się angielskiego, oglądając Disney Channel i wywiady z celebrytami na YouTubie. Zdeterminowana, by spełnić swoje marzenia, ADÉLA zgłosiła się do nauczyciela śpiewu Olivii Rodrigo i nieustannie rozwijała swoje umiejętności pisania piosenek jako formę ekspresji i sposób na przetworzenie własnych doświadczeń z okresu dorastania.
Po raz pierwszy dała się poznać szerszej publiczności jako jedna z 20 finalistek grupy KATSEYE w reality show „Pop Star Academy”, emitowanym przez Netflix w 2020 roku. Dzięki swojej wspierającej postawie, wysokim wynikom i pracowitości szybko zyskała popularność. Choć ostatecznie odpadła, wyszła z programu jeszcze bardziej głodna sukcesu i z wyostrzonymi ambicjami. Dziś, z różowymi włosami i nową muzyką stworzoną m.in. z Dylanem Bradym, Grimes, Blakiem Slatkinem i Lelandem, jest gotowa na premierę debiutanckiej EP-ki, która ukaże się jeszcze tego lata.