Ikoniczny teledysk do „Bohemian Rhapsody” przekroczył miliard wyświetleń na YouTube. To pierwszy klip zrealizowany przed 1990 rokiem, który osiągnął taki wynik.
Oryginalny teledysk z 1975 jest powszechnie uważany za pierwsze w historii wideo promujące utwór muzyczny. Klip do „Bohemian Rhapsody” wyznaczył standardy na wiele dekad. Do dziś inspiruje miliony fanów i artystów na całym świecie. Miliard wyświetleń dla teledysku komentują Brian May i Roger Taylor:
Jesteśmy zaszczyceni, że „Bohemian Rhapsody” przekroczyło miliard wyświetleń na YouTube. Dziękujemy! Planujemy to uczcić wspólnie z naszymi fanami z całego świata. Jeśli jesteście muzykami, wokalistami, tancerzami, artystami wizualnymi lub po prostu chcecie dobrze spędzić czas, wejdźcie nawww.youarethecjhampions.com by dowiedzieć się więcej. Do zobaczenia na trasie!
Brian May & Roger Taylor, Queen
Aby uczcić to monumentalne osiągnięcie, na oficjalnym kanale zespołu pojawiła się nowa, zremasterowana wersja klipu „Bohemian Rhapsody”. Zespół zadbał również o zamieszczenie tłumaczenia tekstu w filmie – napisy są dostępne również w języku polskim.
„You Are The Champions” to wspólna kampania Queen. YouTube Music, Universal Music Group i Hollywood Records. Dzięki niej fani będą mieli możliwość wystąpienia w jednym z trzech nowych klipów zespołu, stworzonych w całości z nagrań nadesłanych przez wielbicieli Queen. Muzycy, wokaliści i instrumentaliści mogą przygotować własną interpretację „Bohemian Rhapsody”, tancerze – „Don’t Stop Me Now” (wideo instruktażowe stworzyła Polly Bennett, choreografka m.in. Ramiego Malika w „Bohemian Rhapsody”), natomiast artyści wizualni mają szansę stworzyć elementy lyric video „A Kind of Magic”. Więcej informacji na stronie youarethechampions.com. Ostateczne wersje klipów zostaną opublikowane na oficjalnym kanale zespołu.
– „Bohemian Rhapsody” to dźwiękowy i wizualny majstersztyk, jak również jedna z najbardziej ponadczasowych piosenek, jakie kiedykolwiek nagrano. Nowa, zremasterowana wersja klipu na YouTube sprawi, że utwór będzie odkrywany przez kolejne pokolenia fanów muzyki na całym świecie – mówi Lyor Cohen, Global Head of Music w YouTube.
Celine Joshua, General Manager, Commercial, Content and Artist Strategy w Universal Music Group, przyznaje: – Jesteśmy zachwyceni faktem, że ikoniczny klip „Bohemian Rhapsody” osiągnął historyczny wynik. Dlatego z jeszcze większą radością uruchamiamy wspólnie z Queen, YouTube i Hollywood Records kampanię „You Are The Champions”. To pierwsza z serii inicjatyw, którą planujemy na oficjalnym kanale Queen.
Film „Bohemian Rhapsody” zarobił 900 mln dolarów oraz zdobył cztery Oscary (w tym za najlepszą pierwszoplanową rolę męską – Rami Malek).
„Bohemian Rhapsody” i Queen w liczbach:
- Klip bazował na okładce albumu „Queen II”. Teledysk wyreżyserował Bruce Gowers. Zdjęcia trwały 3 godziny i kosztowały 4,5 tys. funtów. Całość nagrano w przestrzeni, w której zespół miał próby
- Utwór wydano jako singiel po raz pierwszy 31 października 1975
- Wideo miało swoją premierę w listopadzie 1975 w programie „Top Of The Pops”
- „Bohemian Rhapsody” było pierwszym hitem Queen w Top 10 w Stanach. W Wielkiej Brytanii przez 9 tygodni okupował szczyt listy, co było wówczas rekordowym wynikiem. Utwór wrócił na #1 w 1991 roku
- „Bohemian Rhapsody” to jedyny utwór w historii, który dwukrotnie trafił na szczyt list przebojów w Wielkiej Brytanii w czasie Bożego Narodzenia
- Na całym świecie sprzedano ponad 300 mln egzemplarzy płyt Queen
- W grudniu 2018 „Bohemian Rhapsody” ogłoszono najczęściej wyszukiwaną w Google piosenką roku
- Oficjalny kanał Queen na YouTube ma ponad 10 mln subskrybentów