Singiel zapowiada szykowany na grudzień koncertowy album „Coming Home – Live”.
Pierwotna wersja singla „Wind of Change” ukazała się 35 lat temu i do dziś pozostaje najpopularniejszym niemieckim rockowym singlem w historii. Teraz wyjątkowe wykonanie utworu zapowiada planowany na 5 grudnia koncertowy album „Coming Home – Live”.
Jeśli jakiś utwór zasłużył na miano symbolu historycznego przełomu, to właśnie „Winds of Change”, które upamiętnia upadek żelaznej kurtyny, koniec zimnej wojny i zjednoczenie Niemiec. Piosenka ma dziś ponad miliard odtworzeń na Vevo i tyle samo na YouTubie. Żaden inny niemiecki singiel nie sprzedał się w większym nakładzie. Piosenka pojawiła się również na ścieżkach dźwiękowych co najmniej kilku hollywoodzkich produkcji.
Z okazji 35. rocznicy zjednoczenia Niemiec – i dokładnie 35 lat po premierze „Wind of Change” na albumie „Crazy World” – Scorpions prezentują koncertowe wykonanie klasycznego utworu zarejestrowane wydaje wyjątkowe koncertowe nagranie tego utworu zarejestrowane podczas jubileuszowego koncertu grupy w stadionie w Hanowerze w lipcu 2025 roku. Moment, w którym 50 tys. fanów śpiewa z Klausem Meine refren wywołuje ciarki.
Pod wpływem sytuacji politycznej Klaus zmienił tekst „Wind of Change”. W oryginale wokalista odwoływał się do Moskwy, by wyrazić tęsknotę świata za pokojem i wolnością. – W obliczu strasznej wojny w Ukrainie uznałem jednak, że nie wypada romantyzować Rosji. Chciałem wyrazić solidarność z Ukrainą – wyjaśnia Meine. Tymczasem konflikty na świecie znów się nasilają. – Niezależnie od tego, czy chodzi o Ukrainę, Gazę, Izrael czy inne miejsca na naszej planecie – nie chcemy tracić wiary w pokojową przyszłość – komentuje wokalista Scorpions.
Zawierający wszystkie największe hity zespołu i wiele muzycznych niespodzianek album „Coming Home – Live” ukaże się na winylu i CD. Przedsprzedaż już trwa.
60 lat Scorpions – najważniejsze liczby i fakty:
· Ponad 120 milionów sprzedanych płyt;
· Występ przed 1,3 mln fanów na pierwszym festiwalu Rock in Rio;
· 10 wyprzedanych koncertów w Leningradzie i później podczas Moscow Music Peace Festival (jako pierwszy zespół w historii);
· Trzykrotnie wyprzedany nowojorski Madison Square Garden;
· Ponad 20 albumów studyjnych i koncertowych – dziewięć złotych i cztery platynowe w samych Niemczech;
· Ponad 5 000 koncertów na całym świecie;
· Własna marka whiskey i piwa;
· Własny znaczek pocztowy i ulica w Madrycie;
· 6 października to oficjalnie Scorpions Day w Los Angeles;
· Wyróżnienia: World Music Award, Echo, gwiazda na Hollywood Rock Walk, miejsce w Hall of Heavy Metal, a nawet nazwanie nowego gatunku pająka w Brazylii imieniem zespołu;
· 127 nagród wyróżnień płytowych na całym świecie: 58 platynowych, 67 złotych i 2 srebrne (najwięcej z Francji – 18, i USA – 14);
· Singiel „Wind of Change” to najlepiej sprzedający się singiel niemieckiego zespołu: ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy, miliard wyświetleń na Vevo (więcej niż jakakolwiek inna niemiecka piosenka), numer 1 na listach w 11 krajach i obecność na listach przebojów w aż 78 krajach świata.