Artysta zapowiada szykowany na 5 września album „Prema”.
Fujii Kaze zdołał zyskać już spore grono sympatyków w rodzinnej Japonii, a teraz szykuje się na podbój świata. Artysta udostępnił singiel „Hachikō”, którym zapowiada nowy album „Prema”. Trzeci krążek w karierze Japończyka ukaże się 5 września.
– Wszystko zaczęło się od odrobiny zabawy. Tobias Jesso Jr. zaproponował, żebyśmy spróbowali napisać coś po japońsku. Zapytał: „Jak się nazywał ten pies z Shibuyi?”, a ja odpowiedziałem: „Yyy… Hachikō”? Sir Nolan od razu zrobił podkład. Po latach obejrzałem film „Mój przyjaciel Hachikō”, żeby dokończyć utwór. Melodia i tekst przyszły naturalnie. Nigdy wcześniej nie pisałem piosenki do gotowego bitu, więc to było dla mnie coś zupełnie nowego. Ostatecznie dopracowałem utwór z producentem 250. Hachikō, wierny pies, przez 10 lat codziennie czekał na zmarłego właściciela na stacji, aż w końcu spotkali się w niebie. Zamiast skupiać się na tragicznych aspektach tej historii, utwór podkreśla jej radość i spokój. To piosenka o sile lojalności, a wydaje się też, że o moich fanach, którzy cierpliwie czekali na mój trzeci album. Ha! – komentuje Fujii.
Rozszerzając swoje muzyczne horyzonty, w „Hachikō” Kaze łączy głównie angielski tekst z japońskimi wstawkami, nadając utworowi dwujęzyczną energię. Neonowe klawisze kontrastują z pulsującym, bujającym bitem, a linia basu prowadzi przez roztańczoną aranżację w stylu disco. Całość spinają lśniąca elektronika i wyjątkowo chwytliwy refren. „Hachikō” to utwór, który ma wszelkie predyspozycje, by stać się międzynarodowym przebojem.
W 2025 roku Kaze będzie koncertował na całym świecie. Wystąpi na takich festiwalach jak North Sea Jazz Festival w Holandii, Montreux Jazz Festival w Szwajcarii, Lollapalooza w Chicago oraz Outside Lands w San Francisco.
„Prema” – lista utworów:
1. Casket Girl
2. I Need U Back
3. Hachikō
4. Love Like This
5. Prema
6. It Ain't Over
7. You
8. Okay, Goodbye
9. Forever Young
Fujii Kaze
Fujii Kaze to japoński wokalista, songwriter i multiinstrumentalista, który tworzy z otwartym umysłem, sercem i duszą, pozwalając, by to muzyka prowadziła go w twórczym procesie. Już jako 12-latek zaczął publikować na YouTubie zaaranżowane na pianino covery znanych utworów, co przyciągnęło uwagę branży muzycznej i doprowadziło do podpisania kontraktu z wytwórnią.
W 2020 r., w czasie pandemii, wydał debiutancki album „Help Ever Hurt Never”, zawierający m.in. hit „Shinunoga E-Wa”, który osiągnął setki milionów streamów i popularność na TikToku. Kolejny album, „Love All Serve All” z 2022 r., przyniósł kolejne sukcesy i wyprzedane koncerty, w tym występ na stadionie Panasonic Stadium Suita dla 70 tysięcy osób (dostępny na platformie Netflix).
W 2024 r. artysta wystąpił w popularnym cyklu NPR „Tiny Desk” (ponad 19 milionów wyświetleń), zagrał pierwsze koncerty w USA i podpisał kontrakt z Republic Records. Latem zorganizował solowy koncert na Nissan Stadium, gromadząc 140 tysięcy fanów w dwa dni. W 2025 r. powraca z nową muzyką i kolejną trasą koncertową po USA.