Deutsche Grammophon prezentuje ekscytujący nowy projekt filmowy Hildur Guðnadóttir – przełomowy album koncepcyjny, soundtrack do filmu „TÁR”, którego światowa premiera odbyła się 1 września na Festiwalu Filmowym w Wenecji.
Na albumie znalazły się oryginalne kompozycje z filmu oraz muzyka inspirowana obrazem, w tym seria nowych, oszałamiających kompozycji Guðnadóttir, a także fragmenty ważnych dzieł Elgara i Mahlera. Album jest uzupełnieniem dzieła filmowego, prezentującym kompletne wersje kompozycji, nad którymi pracuje fikcyjna bohaterka.
Napisany i wyreżyserowany przez trzykrotnie nominowanego do Oscara reżysera Todda Fielda, z dwukrotną laureatką Oscara Cate Blanchett, film „TÁR” opowiada historię wpływowej kompozytorki i dyrygentki Lydii Tár. Blanchett całkowicie zanurzyła się w każdym aspekcie życia swojej postaci, a jej wspaniałą grę aktorską można będzie podziwiać w scenach, w których dyryguje orkiestrą z niezwykłymi wręcz umiejętnościami.
Utwory, podobnie jak film, mają za zadanie zaprosić słuchacza do doświadczania całego chaosu, jaki towarzyszy tworzeniu muzyki
Todd Field
Film pojawi się na ekranach kin całego świata w styczniu/lutym 2023 roku. Premiera w Polsce zaplanowana jest na 24 lutego 2023.
Koncepcyjny album ukazał się nakładem Deutsche Grammophon w wersji cyfrowej i na CD, 21 października 2022 roku. Wydanie winylowe zaplanowane zostało na 20 stycznia 2023 roku.
***
Hildur Guðnadóttir to powszechnie ceniona kompozytorka muzyki filmowej i telewizyjnej, nagrodzona Złotym Globem, nagrodą Grammy i Oscarem za ścieżkę dźwiękową do filmu „Joker”. Otrzymała także statuetkę Emmy oraz Grammy za ścieżkę dźwiękową do serialu HBO „Czarnobyl”. Jest znana jako „niezwykle kreatywny muzyk [i] kompozytor do szpiku kości eksperymentalny” („Gramophone”).
Pochodząca z Islandii kompozytorka odniosła kolejny sukces w tym roku dzięki premierze „The Fact of the Matter” na BBC Proms w lipcu („Jej nowy utwór… Był niespotykanie rzadką, muzyczną medytacją nad istotnym współczesnym problemem, medytacją, która wydawała się tak złożona jak sam problem” – „Telegraf”)