Muzyczne zilustrowanie kosmosu to pewnie marzenie każdego kompozytora. Takie zadanie stwarza ogromne możliwości, gdyż można korzystać z bardzo szerokiej palety brzmień i narzędzi. W kosmosie świetnie sprawdza się zarówno elektronika, od nowoczesnych szeroko-pasmowych brzmień syntezatorów po tradycyjne instrumenty ludowe. Przy okazji pracy nad utworem "Machine Phoenix" do współpracy zaprosiłem wirtuoza skrzypiec Stanisława Słowińskiego, oraz specjalistę od instrumentów etnicznych Sebastiana Wielądka, który tutaj zagrał na duduku i lirze korbowej. W kosmosie z natury panuje cisza, a więc ilustrowanie go poprzez muzykę daje pewną dowolność, nie mniej jednak istnieje już mocna tradycja muzyki kosmicznej do której też siłą rzeczy się odniosłem. W wymiarze osobistym kosmos jest dla mnie źródłem ogromnej inspiracji, gdyż jako agnostyk nie odwołuję się w swojej twórczości do „boskich” przeżyć a jedyną wyższą instancją w jaką wierzę jest właśnie kosmos. Jego tajemniczość i nieskończoność.
- mówi Wojciech Urbański, kompozytor i producent muzyczny projektu
Wraz Wojtkiem i współpracującymi artystami tworzymy tożsamość zupełnie nowego świata science-fiction. To wspaniała przygoda poszukiwać języka dźwiękowego dla środowiska nie posiadającego jeszcze wyrazistego klucza kulturowego, może poza “Marsjaninem” Andy Weir’a i Harrego Gregson-Williamsa. Tworząc naszą ścieżkę dźwiękową wyobrażamy sobie emocje, jakie mogą towarzyszyć wielomiesięcznej podróży kosmicznej czy prowadzeniu życia na alternatywnej planecie – od wystroju statków kosmicznych, po charakter architektury low-gravity czy unikatowe marsjańskie pejzaże. Możliwość połączenia tych nowych środowisk i brzmień w wirtualnej rzeczywistości metaverse’u sprawia, że mamy do czynienia z niezwykłą kreatywnością na styku technologii, wyobraźni, muzyki i nowych mediów.
- mówi Łukasz Alwast, producent kreatywny oraz dyrektor worldbuildingu Everdome.
Tworząc Everdome chcieliśmy postawić na stworzenie światowej klasy zespołu i produktu, który będzie jednym z najciekawszych projektów metaversowych na globalnym rynku. Najbliższe lata wyłonią, które platformy i doświadczenia stworzą faktyczną wartość dla użytkowników. My chcemy w tym procesie aktywnie uczestniczyć i dlatego postawiliśmy na hiper-realistyczność i wysoką jakość zarówno w sferze graficznej, jak i produktowo-storytellingowej. Mocno wierzymy, że oprócz technologii, magnesem dla tego rodzaju projektów będzie zarówno oryginalność i autentyczność tworzonego świata, jak i oddolne inicjatywy użytkowników metaverse’u – czyli jego współtwórców. Jestem niezmiernie dumny, że do współtworzenia tego projektu udało nam się przekonać tak świetnych polskich twórców -
uzupełnia Wojciech Wątor, Chief Product Officer Everdome.
***