W piątek,, 10 czerwca do sklepów i serwisów cyfrowych trafi najnowszy album Maxa Richtera, „The New Four Seasons”. Poruszające nowe nagranie dokonane na instrumentach historycznych z udziałem Chineke! Orchestra i solistki Eleny Urioste.
Paleta Vivaldiego zaaplikowana do nowej ścieżki dźwiękowej była nadzwyczajna – jak fajerwerki – Max Richter
Dzięsięć lat po premierze elektryzującego albumu „Vivaldi Recomposed”, Max Richter wraca do świata dźwiękowego Antonio Vivaldiego w nowym nagraniu „Pór Roku” genialnego weneckiego mistrza, dokonanym przez solistkę Elenę Urioste oraz muzyków Chineke! Orchestra.
„The New Four Seasons” nagrano na instrumentach historycznych, co bardzo zbliża słuchaczy do oryginalnego brzmienia tej muzyki i wrażenia tego nie zmieni dyskretne użycie oryginalnego syntezatora Mooga z lat 70. XX wieku, którego brzmienie dla środowiska muzyki elektronicznej jest podobne niejako do wykorzystania oryginalnych historycznych instrumentów smyczkowych dla współczesnej praktyki wykonawczej muzyki klasycznej, w tym zwłaszcza muzyki dawnej.
Max Richter and Chineke! zaprezentują tę nową wersję utworu po raz pierwszy na żywo 16 czerwca tego roku, na koncercie w Londynie: Live at Chelsea. Bilety są już dostępne.
Album „Vivaldi Recomposed” wydany latem 2012 roku ustanowił niejako nowy standard w segmencie muzyki przekomponowanej, a nowe słyszenie oraz ekscytujące ujęcie swoistego muzycznego DNA Vivaldiego sprawiło, że nagranie to zdobyło szczyty klasycznych list przebojów w 22 krajach, stając się bestesellerem także w segmencie cyfrowym, generując 450 millionów streamów (w tym 110 millionów streamów samego tylko utworu „Spring 1” i pomagając kompozytorowi przekroczyć liczbę 3 miliardów streamów różnych utworów z wcześniejszych etapów twórczości Maxa Richtera.
„Vivaldi Recomposed” wciąż inspiruje i przyciąga słuchaczy także poprzez użycie tej muzyki dla potrzebprodukcji telewizyjnych i filmowych, takich jak „Bridgertonowie”, „The Crown”, „Genialna przyjaciółka”, „Chef’s Table”, „Orphan Black” czy „The Current War”. Dzieło to jest często włączane nie tylko do programów koncertowych na całym świecie, lecz także wykorzystywane między innymi w przedstawieniach baletowych i pokazach kreatorów mody.
Chineke! Orchestra współpracowała z Maxem Richterem już wcześniej, przy okazji tworzenia muzyki do filmu „Walc z Baszirem” w 2008 roku.