Mocno poruszony dokumentami i autobiografiami swoich muzycznych idoli, wschodzący gwiazdor muzyki Oliver Malcolm skomponował kawałek o mrocznych stronach sławy – „Outside”.
Gdy pisałem „Outside”, oglądałem mnóstwo starych filmów dokumentalnych o legendach muzyki z przeszłości. Artyści z różnych gatunków, ale głównie rock n roll. Puntem wspólnym ich biografii była pokręcona, mroczna strona sławy, w którą zaplątywali się artyści. Albo jej się nie spodziewali albo też w ogóle nie zdawali sobie sprawy, że istnieje, bo z zewnątrz zawsze wydaje się, że pozytywne atrybuty sławy mają większy wpływ niż obciążenia związane z popularnością. To było dla mnie bardzo interesujące, bo nigdy o tym nie myślałem ani też nie eksplorowałem głębiej tego zagadnienia. Choć nie jestem sławny, pomyślałem, że będzie ciekawie napisać piosenkę z perspektywy takiej osamotnionej gwiazdy rocka. Odnajduję w tym również element wspólny z poczuciem izolacji i samotności, którego doświadczamy wszyscy od czasu do czasu. Dlatego uznałem, że nie tylko będzie interesujące, usłyszeć taką perspektywę, ale też móc zaoferować ludziom historię, z którą mogą się utożsamić. Karuzela emocji związana z byciem gwiazdą rocka – wzloty, upadki, triumfy i straty, w pewnym sensie każdy tego doświadcza w życiu. Odwieczna walka dobra ze złem, nieważne na jaką skalę. Jest to tylko jeden z wielu aspektów życia, ale myślę, że dotyka wiele jego obszarów i prowokuje nas do zadania interesujących pytań, na które od czasu do czasu każdy musi odpowiedzieć.
Oliver Malcolm
– NME
Głęboka linia basu i bluesowe melodie łączące wpływy jazzu i popu tworzą niemal namacalną atmosferę melancholii – Pigeons & Planes, Best New Artist
Elegancka hybryda rapu i r&b – FADER
„Switched Up” jest odurzające… To połączenie wpływów, zjednoczenie dźwięków, mozaika technik – CLASH
Wielu artystów twierdzi, że wymyka się gatunkowym konwencjom, ale to, co robi Oliver Malcolm, naprawdę jest ciężkie do skategoryzowania. Czy to alt-blues? Dark electro-pop? Folk hip-hop? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? – TIME, Best New Song
Perkusja ma tendencję do wymykania się rytmowi, niektóre loopy gitarowe są w opozycji do tego pulsu, a głos Malcolma jest jak roztrzęsiony, drąży jęk. Wszystko jest tu nie do ogarnięcia przez 2,5 paranoiczne minuty „Switched Off” – New York Times, Playlist
Hip-hopowy producent, który stał się muzycznym anarchistą robi piosenki dla siebie, nie oglądając się na innych. I tak je pokochasz – i-D Magazine