„audiotele mój prywatny weksel, audiotele lepiej rzuć na nośnik, rzuć na uszy, rzuć na głośnik” – to jedne z pierwszych wersów, jakie usłyszą słuchacze debiutanckiego albumu schaftera, zatytułowanego właśnie „audiotele”.
Trudno zdecydować, czy schafter stał się twórcą najbardziej oczekiwanego polskiego debiutu 2019 roku w momencie, w którym singiel „hot coffee” opanował listy przebojów w komercyjnych rozgłośniach radiowych, czy dopiero, kiedy zaplanowana na przyszły rok trasa koncertowa wyprzedała się na pniu.
Płyta „audiotele” to 17 utworów, w tym dobrze już znane single „hot coffee”, „double D’s” z udziałem Żabsona, „marvin” i „ridin’ round the town w czyimś Bel Air”. Stream tylko w serwisie Spotify przyniósł imponującą liczbę 21 milionów odtworzeń.
Gośćmi na „audiotele” są zarówno ci spodziewani: Taco Hemingway i Żabson, jak również zupełnie zaskakujący: Belmondo, Ras, Młody Dzban i Oki. Kredyty uzupełniają producenci: Pejzaż, Night Marks, Urb, nee, Sergiusz i TEF. Za ponad połowę produkcji odpowiada sam schafter.
Wydawcą płyty jest Restaurant Posse, za jej dystrybucję odpowiada Universal Music Polska.
Okładkę zaprojektowało studio Full Metal Jacket.