Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. 1 października od godziny 10.00 największe polskie rozgłośnie radiowe oraz telewizje muzyczne przez całą godzinę będą grały tylko polską muzykę.
Tego dnia będzie można usłyszeć jej znacznie więcej niż zwykle przez cały dzień. Polska muzyka zostanie także wyróżniona na największych platformach streamingowych. Dodatkowo największe bileterie i sklepy muzyczne w kraju przygotują specjalne atrakcje i promocje dla fanów i odbiorców muzyki.
Kampania towarzyszy konferencji Music Export Conference organizowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, która już po raz czwarty odbędzie się w dniach 1-2 października w Warszawie.
Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie także uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego na świecie, tak samo jak artyści. Organizatorzy mają nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać artystów i rodzimy rynek muzyczny przeznaczając na zakup muzyki – bez względu na format – więcej niż na przysłowiowe 1 piwo.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć pod tym adresem.