Nowa wersja „Friends Will Be Friends” Queen i szeroko rozpoznawalni ambasadorzy: tak muzyczna kampania promująca wybory do Parlamentu Europejskiego nadaje ton poparciu dla idei europejskich, przeciwstawiając się nacjonalizmowi i marginalizacji. Polskę w projekcie reprezentuje Marcin Sójka, zwycięzca ostatniej edycji „The Voice of Poland”, autor wielkiego hitu „Zaskakuj mnie”.
W projekcie wzięło udział 30 młodych artystów z 28 krajów UE. Zespół Queen udostępnił utwór w tym celu nieodpłatnie. Do nowej wersji kawałka powstał teledysk, który można obejrzeć tu:
Celem kampanii jest zmobilizowanie trzech milionów dotychczas niegłosujących osób do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się 26 maja. Akcji towarzyszy hasztag #vote4friendship. Kampania Alliance4Europe jest skierowana przede wszystkim do młodych obywateli UE, którzy przechodzą nad osiągnięciami Unii do porządku dziennego, ale w większości przypadków nie idą na wybory. Gdy wybierano skład PE na kończącą się wkrótce kadencję, głosowało tylko 43,09% wszystkich uprawnionych. Czas to zmienić!
Więcej informacji o kampanii dostępne w dokumencie w sekcji „Załączniki” poniżej.