Wybitny holenderski pianista i kompozytor Joep Beving zapowiada najnowszy, wydany nakładem wytwórni Deutsche Grammophon, album „Liminal”.
Wydawnictwo to, inspirowane dziełem Guillaume Logé’a „Wild Renaissance”, powstało w odpowiedzi na niepewność dzisiejszego świata dynamicznych zmian i upadających systemów. Joep Beving eksploruje w ten sposób ludzką psychikę oraz relację człowieka z naturą i ekologią.
„Liminal” to wyjątkowy album składający się z 15 kompozycji fortepianowych, w których naprzemiennie pojawiają się niezwykła precyzja z uporządkowaniem, jak i organiczne brzmienia zacierające sztywne granice kompozycji, tworzące niezwykle nastrojową podróż.
„Liminal” ukaże się 20 marca 2026 roku. Pierwszy utwór, „We are here but to make music and dance with all the obtaining forces”, dostępny jest już teraz. „Wild Renaissance” ukaże się wraz z teledyskiem 23 stycznia, następnie 20 lutego utwór ,,When humans do algorythms”, a dzieła „Ida” posłuchać będzie można w dniu premiery całego wydawnictwa. Joep Beving oczaruje słuchaczy dziełami z „Liminal” podczas europejskiej trasy koncertowej w maju 2026 roku.
Guillaume Logé, francuski naukowiec specjalizujący się w relacjach między sztuką i naturą, opublikował w 2025 roku swoje dzieło „Wild Renaissance”, które Bevingowi zarekomendowała holenderska artystka Iris van Herpen. W publikacji autor przedstawia wizję świata, w którym człowiek postrzega naturę jako partnera kreatywnego, a nie siłę do ujarzmienia i zdominowania. Przekaz ten zainspirował Bevinga do tworzenia nowych dzieł, które dają siłę do zmian i napędzają do działania w ramach XXI-wiecznego ruchu „renesansowego”.
„Liminal” porządkuje nasze miejsce jako ludzi w hierarchii nieujarzmionego wszechświata. Przenosi nacisk z myślenia o sobie jako centrum, do postrzegania natury i siebie jako elementy mechanizmu, partnerów współtworzenia. Niektóre utwory, takie jak „Arcadia” i „Heterotopia”, zostały przez Bevinga skrupulatnie dopracowane, a o innych artysta mówi, że objawiły się niczym dzięki zewnętrznej naturalnej sile.
W samym sercu albumu znalazł się utwór „When humans do algorythms”, którego rytmiczne pulsacje symbolizują taniec człowieka z komputerem, sugerując, że technologia jest w stanie pomóc nam odbudować więź z naturą.
„Liminal”, jak twierdzi sam twórca, to zaproszenie do przyjęcia nowego spojrzenia na świat – perspektywy wykraczającej poza przeciwieństwa takie jak człowiek-maszyna, logika-tajemnica, kultura-natura. W dzielonej wizji Guillaume’a i Bevinga dźwięk i muzyka mają stanowić wspólne ogniwo, oś, jednoczący element.

