Artystka promowała wydawnictwo wyjątkowymi coverami The Cure zagranymi z Robertem Smithem.
Album został wydany na podwójnym winylu w kolorach purpurowym i barwinkowym.
Olivia Rodrigo promowała wydawnictwo utworami „Friday I’m in Love” i „Just Like Heaven”, które wykonała wspólnie z Robertem Smithem z The Cure. Dochód netto artystki z wykonania kultowych piosenek The Cure zasilił konto organizacji Lekarze bez Granic. Na kanale artystki na YouTubie można zobaczyć wykonanie pierwszej z wymienionych piosenek, a także „so american” z albumu „GUTS”.
„Rolling Stone” ogłosił Olivię najlepszą headlinerką kultowego festiwalu, nazywając jej występ „setem, który przejdzie do historii Glasto” i chwaląc duet ze Smithem jako „niezwykły moment do oglądania”. „Variety” nazwało występ artystki „porywającym”, a Billboard – „olśniewającym” i „spektakularnym”. „The Guardian”, „The Independent” i „The Telegraph” zgodnie oceniły jej koncert na pięć gwiazdek.
„LIVE FROM GLASTONBURY (A BBC RECORDING)” – lista utworów:
1. obsessed
2. ballad of a homeschooled girl
3. vampire
4. drivers license
5. traitor
6. bad idea right
7. love is embarrassing
8. pretty isn’t pretty
9. happier
10. enough for you
11. friday i’m in love ft. Robert Smith
12. just like heaven ft. Robert Smith
13. so american
14. jealousy, jealousy
15. favorite crime
16. deja vu
17. brutal
18. all-american bitch
19. good 4 u
20. get him back
„GUTS” trafiło na szczyt list sprzedaży w 13 krajach, w tym w USA, gdzie płyta zadebiutowała na najwyższej pozycji listy Billboard 200. W tym samym czasie singiel „vampire” otwierał listę Hot 100, a sama Olivia znajdowała się na szczycie zestawienia Artist 100, co pozwoliło jej cieszyć się potrójną koroną na listach Billboardu. Każdy utwór z „GUTS” trafił do Top 40 zestawienia Hit 100, dzięki czemu Rodrigo stała się pierwszą artystką w historii, której wszystkie piosenki z dwóch pierwszych płyt były notowane w Top 40. „GUTS” znalazło się w podsumowaniach najlepszych płyt 2023 r. ponad 30 redakcji, w tym „The New York Timesa”, „Rolling Stone’a”, NPR, Pitchforka i „Billboardu”.


