Artysta promuje wydawnictwo singlem „The Day That I Die”.
Lewis Capaldi wydał zapowiadaną od kilku miesięcy EP-kę „Survive”. Jej premierze towarzyszy publikacja teledysku do jednej z najbardziej szczerych i osobistych piosenek w karierze artysty – wprost miażdżącej „The Day That I Die”
Capaldi działał na pełnych obrotach od początku do końca. Wrócił tam, gdzie jego miejsce – Rolling Stone UK
Emocjonalny powrót do blasku reflektorów najwrażliwszej gwiazdy popu
– The Guardian
– The Guardian
Odrodzony Lewis Capaldi udowadnia, że należy do najlepszych – The Telegraph
Zachowuje spokój i w pełni panuje nad sytuacją… Imponujące – The I Newspaper
Utwór trafia do słuchaczy niedługo po entuzjastycznie przyjętym powrocie Capaldiego na trasę koncertową po niemal dwóch latach przerwy. „The Day That I Die” bardzo szybko stało się jednym z najmocniejszych momentów koncertów, wzruszając do łez zarówno fanów, jak i samego Lewisa. Piosenka opowiada o czasie, gdy – jak mówił ze sceny – „nie sądził, że wciąż będzie tutaj”. To zapis Capaldiego w najbardziej bezbronnej postaci.
„W dniu, w którym umrę, powiedz mojej mamie, że się uśmiechałem, bo wiem, że będzie płakać” – śpiewa w poruszającym fragmencie. Surowy, oczyszczający i bezwzględnie szczery „The Day That I Die” zajmuje szczególne miejsce w katalogu emocjonalnych utworów Capaldiego, ponownie pokazując jego niezwykły talent do odnajdywania prawdy i piękna w najbardziej bolesnych chwilach życia.
Capaldi dał niedawno świetny występ w programie „Live Lounge” rozgłośni BBC Radio 1. Artysta zaprezentował również porywającą wersję „Something In The Heavens” w programie Grahama Nortona, w odcinku, w którym ikona telewizji gościła m.in. Taylor Swift.
Po zakończeniu dużej trasy po Wielkiej Brytanii, podczas której sprzedał 200 tysięcy biletów (we współpracy z Androidem), Lewis zapowiedział swoje największe dotąd koncerty plenerowe w Wielkiej Brytanii i Irlandii na lato 2026 roku. Artysta da m.in. dwa koncerty w londyńskim Hyde Parku. Podczas każdego z nich Capaldi wystąpi dla 65 tys. widzów.
Powrót Lewisa już przyniósł mu szczyty list przebojów. „Survive” zostało najszybciej sprzedającym się utworem 2025 r. i zostało szóstym numerem jeden artysty na singlowej liście przebojów w Wielkiej Brytanii To także jego najlepszy wynik sprzedaży w pierwszym tygodniu, lepszy od premierowych osiągnięć Sabriny Carpenter i Lady Gagi w tym roku. Capaldi dołączył tym samym do grona takich ikon jak Beyoncé, Britney Spears, Drake, Lady Gaga czy Queen, wyprzedzając m.in. Davida Bowiego, Katy Perry i The Police. Artysta wrócił także na amerykańskie sceny, wykonując „Survive” w programach „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” i „Good Morning America”.
Na festiwalu Glastonbury, podczas występu na głównej scenie publiczność witała go z ogromnym wzruszeniem, czyniąc z tego jednego z najważniejszych momentów kulturalnych roku. – Chciałem po prostu dokończyć to, czego nie mogłem dokończyć ostatnim razem – powiedział Lewis. I rzeczywiście to zrobił: jego potężny głos poprowadził tłum przez największe przeboje, a także pierwsze koncertowe wykonanie „Survive” i porywające, wspólne odśpiewanie „Someone You Loved”.
Przed wielkim powrotem Capaldi zagrał w maju serię rozgrzewkowych koncertów w Szkocji, zorganizowanych we współpracy z charytatywną organizacją CALM z okazji Tygodnia Świadomości Zdrowia Psychicznego. Bez presji i oczekiwań te występy pozwoliły mu sprawdzić, jak czuje się na scenie i jakie emocje mu towarzyszą – a ostatecznie okazały się pełnym sukcesem.
Dotychczasową dyskografię Lewisa Capaldiego zamyka album „Broken By Desire To Be Heavenly Sent”. Wydawnictwo zapewniło mu drugi w karierze numer 1 na liście najpopularniejszych płyt w Wielkiej Brytanii. Przyniosło także trzy poruszające single #1: „Pointless”, „Wish You The Best” i platynowe „Forget Me”. Capaldi pracował nad materiałem z czołówką producentów: Maxem Martinem (Taylor Swift, The Weeknd), Malayem (Lorde, Frank Ocean) oraz wieloletnim współpracownikiem Philem Plestedem (James Bay, Bastille).
Album spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem wśród dziennikarzy, gromadząc pochlebne recenzje m.in. w takich mediach jak „The Guardian”, „The New York Times”, „NME”, „Rolling Stone”, „GQ” czy Stereogum. Wydawnictwo cieszyło się ogromnym powodzeniem w rozgłośniach radiowych na całym świecie. Drugi album przebił sprzedażowo w pierwszym tygodniu wynik debiutanckiego albumu „Divinely Uninspired To A Hellish Extent”.
W kwietniu 2023 światło dzienne ujrzał dokument Netflixa „Lewis Capaldi: How I’m Feeling Now”.
Lewis Capaldi zyskał światowy rozgłos za sprawą wydanego w 2019 debiutanckiego albumu „Divinely Uninspired To A Hellish Extent”. Z artysty nagrywającego w sypialni, stał się gwiazdorem popu. Krążek był najlepiej sprzedającą się płytą w Wielkiej Brytanii w 2019 i 2020 roku. Zapewnił dwa single #1, nagrody BRIT i nominację do Grammy. „Someone You Loved” jest najczęściej streamowaną brytyjską piosenką wszech czasów i czwartą spośród wszystkich utworów na całym świecie.
Po turbulencjach w życiu osobistym, na które mało kto byłby przygotowany, Lewis Capaldi wrócił w tym roku z nowym celem. Jego niedawny singiel „Survive” udowadnia, że nawet najmroczniejsze momenty mogą dać siłę. Wystarczy się po prostu pojawić. Otwierając nowy rozdział, Lewis nie zamierza po prostu przetrwać, ale powrócić silniejszym, z otwartym sercem i gotowym na ponowne wejście w blask fleszy.
„Survive EP” – lista utworów:
1. Survive
2. Something In The Heavens
3. Almost
4. The Day That I Die
Lewis Capaldi:
9 singli w Top 10 i 6 numerów 1 w Wielkiej Brytanii
„Someone You Loved” – najlepiej streamująca się brytyjska piosenka wszech czasów
„Someone You Loved” – czwarty najchętniej streamujący się utwór wszech czasów na całym świecie
Najlepiej sprzedający się album w Wielkiej Brytanii w 2019 i 2020 roku
Lepszy wynik sprzedażowy drugiego albumu w tygodniu premierowym, po rewelacyjnym starcie sprzedaży pierwszego albumu
Najdłuższa nieprzerwana obecność albumu w Top 10 UK solowego artysty – 77 tygodni
„Someone You Loved” w Top 10 dłużej niż jakikolwiek inny brytyjski wykonawca
Najpopularniejszy singiel 2019 roku
Najlepszy debiut streamingowy wszech czasów debiutanckiego albumu w pierwszym tygodniu
Dwie nagrody BRIT i dwie nominacje do Grammy
Dwa single w Top 10 Billboard Hot 100, w tym #1 „Someone You Loved”
Ponad 30 miliardów streamów na całym świecie

