Największa firma fonograficzna na polskim rynku – Universal Music Polska i sieć partnerska TalentMedia nawiązały strategiczną współpracę. TalentMedia będzie jedynym MCNem w Polsce, oferującym swoim klientom kampanie branded content z udziałem artystów współpracujących z Universal. Z kolei wydawca będzie oferował usługi TalentMedia, włączając w to działania na automatycznej platformie do prowadzenia kampanii na YouTube – TalentTube.tv.
Klienci TalentMedia będą mogli skorzystać z oferty i angażowania artystów należących do Universal Music Polska do działań branded content, m.in. w teledyskach. Wydawca ma w swoim portfolio m.in. takie gwiazdy jak Cleo, Edyta Górniak, Natalia Nykiel, Kasia Kowalska, Ania Wyszkoni, Monika Lewczuk; a oprócz tego jest partnerem programów telewizyjnych „The Voice of Poland” i „The Voice Kids”. Jednocześnie Universal będzie oferował swoim klientom działania z ponad 100 zrzeszonymi w TalentMedia influencerami oraz prowadzenie kampanii na automatycznej platformie TalentTube.tv, na której zarejestrowanych jest już 1300 YouTuberów z łączną ilością subskrypcji na poziomie 31 mln.
– Bardzo się cieszę, że nawiązaliśmy współpracę z największym wydawcą muzyki w Polsce. To bez wątpienia kolejny krok w rozwoju naszej oferty, tym razem stricte muzycznej. Nasi klienci zyskają możliwość lokowania swoich produktów w przestrzeni artystycznej, w tym teledyskach. Muzyka jest jedną z najchętniej oglądanych kategorii na YouTube, a to oznacza, że klienci lokujący produkty u gwiazd muzyki mają szanse dotrzeć do wielomilionowej publiczności, w niezwykle atrakcyjnym i nietuzinkowym kontekście – komentuje Filip Vukić, Head of Talents w TalentMedia.
– Podjęliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy z TalentMedia, ponieważ cenimy innowacyjne podejście do videomarketingu. Łączymy dwa światy, które tylko na pierwszy rzut oka są zupełnie inne. Jako Universal działamy w tej samej przestrzeni platform streamingowych co TalentMedia. Nasza współpraca ma na celu połączenie oferty sprzedażowej, know-how branżowego oraz crosspromocję artystów i influencerów – komentuje Agnieszka Wieczorkowska, Influencer Lead z Universal Music Polska.
TalentMedia jest pionierem w tworzeniu i prowadzeniu kompleksowych kampanii wideo online na rynku polskim i w krajach regionu CEE. Sieć partnerska świadczy usługi od A do Z: począwszy od MCN (zarządzania influencerami i egzekucją ich świadczeń dla marek), tworzenia strategii komunikacji i kreacji video online, poprzez produkcję video dedykowaną platformom online oraz zakup i optymalizację mediów video online. TalentMedia zrzesza najbardziej znanych i lubianych YouTuberów, których kanały mają łącznie 26 miliony subskrypcji, ponad 800 milionów minut watchtime. Z siecią współpracują m.in. Cyber Marian, Zuzanna Borucka, JDabrowski, Agnieszka Grzelak, Grupa Spryciarze.pl, Kabaret Czwarta Fala, Śmiechawa TV i Krzysiek Golonka. Sieć jest też właścicielem automatycznej platformy do prowadzenia kampanii na YouTube – TalentTube.tv. Klientami TalentMedia są polskie i globalne marki m.in.: Tymbark, Virgin Mobile, Obi, Hasbro. Sieć jest częścią grupy marketingowej Mediacap SA.