stickxr zdecydowanie przekłada jakość nad ilość. Młody wokalista i raper, o którym ostatnio zrobiło się głośniej za sprawą “Uczuć” i gościnnego udziału w “Wodzie Księżycowej” Kubiego Producenta, wypuścił znienacka “Brudny Moncler”.
Nowy singiel odważnie czerpie z posta-punkowej stylistyki i stawia pytanie o dalszy kierunek muzycznej drogi stickxra. Do tej pory artysta eksplorował raczej brzmienia na pograniczu rapu i popu. Wyprodukowany przez Luvpilla “Brudny Moncler” można więc traktować jako wyjście ze strefy komfortu i to z bardzo stylowym telemarkiem. Artysta świetnie się odnalazł w przybrudzonej punkowym przesterem aranżacji, a charakterystyczną dla swojej twórczości melancholię ubrał w gitarowy pazur. Reżyserem teledysku jest Michał Białowąs z Dresscode.
Artystyczna przygoda stickxra rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy wraz z kolegą nagrał dla żartu piosenkę o Minecrafcie i szybkich samochodach. Od razu jednak poczuł, że muzyka sprawia mu wiele radości. W pierwszej kolejności skierował uwagę na rap, ale za namową przyjaciół zdecydował się na bardziej melodyjne i śpiewane utwory. Owocem tych dokonań był pierwszy samodzielny track o tytule "Zima". Od tego czasu śpiew stał się jego głównym środkiem wyrazu.
Pierwszym przełomem w jego karierze okazał się żartobliwy utwór "Hej", który nieoczekiwanie stał się wiralem, a popularność młodego artysty nabrała rozpędu. Wkrótce stickxr opublikował kolejne przebojowe piosenki, takie jak “domek na drzewie” czy “Diss na Miłość”.
Obecnie stickxr jest obiektem zainteresowań wszystkich majorsów w Polsce, ale konsekwentnie pozostaje niezależnym artystą. Jego kanał na Spotify ma już 220 tys. słuchaczy, a solowe numery przekroczyły 20 mln odsłuchów. W maju 2023 roku został wyróżniony przez Spotify w akcji RADAR, jako jeden z najbardziej obiecujących młodych twórców. Pod koniec 2024 roku ma się wreszcie ukazać jego debiutancki album.