„HIT ME HARD AND SOFT” ponownie najlepiej sprzedającą się płytą w Polsce.
Wydany w połowie maja trzeci album Billie Eilish spotkał się ze znakomitym przyjęciem na całym świecie, także w Polsce. Album zadebiutował na szczycie Oficjalnej Listy Sprzedaży, a teraz – po tygodniowej przerwie – wraca na pierwsze miejsce zestawienia. Artystka zdominowała OLiS, przewodząc każdej z list, obejmujących kolejno sprzedaż fizyczną, streaming oraz sprzedaż winyli.
„HIT ME HARD AND SOFT” jest drugim numerem 1 w naszym kraju w karierze amerykańskiej gwiazdy. Wcześniej takim wynik Billie osiągnęła krążkiem „Happier Than Ever”, który ma obecnie status podwójnej platyny w Polsce.
Billie promuje „HIT ME HARD AND SOFT” dwoma teledyskami. W premierowy weekend artystka podzieliła się z fanami klipem do piosenki „LUNCH”, w ubiegłym tygodniu udostępniła natomiast „CHIHIRO”, którego jest reżyserką. Eilish przedstawia w nim senną narrację, w której długie, ciemne korytarze i zamykające się drzwi symbolizują różne zakamarki umysłu. Billie wraz z partnerującym jej na ekranie Natem Wolffem są na siebie skazani. Para szarpie się i przepycha, pokazując najgłębsze uczucia strachu, miłości lub pożądania, które bez względu na to, jak bardzo staramy się uciec, nieuchronnie nas doganiają.
Trzecia płyta gwiazdy notuje imponujące wyniki. Album w dwa tygodnie od premiery zgromadził ponad miliard streamów i wspiął się na szczyt zestawień w 25 krajach. W pierwszym tygodniu „HIT ME HARD AND SOFT” oficjalnie przeskoczyło wyniki poprzedniego krążka gwiazdy, osiągając w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż na poziomie 339 tys., do czego doszło jeszcze 90 tys. winyli. Tym samym Eilish zaliczyła najlepszy debiut w swojej karierze i jedną z zaledwie dwóch artystek, które w ostatnich ośmiu latach przekroczyły w pierwszym tygodniu sprzedaży liczbę 300 tys. egzemplarzy. Billie jest także pierwszą solową artystką, mogącą pochwalić się tym, że aż trzy piosenki z jej płyty („LUNCH”, „CHIHIRO” i „BIRDS OF A FEATHER”) zyskiwały co najmniej 8 mln streamów dziennie w pierwszym tygodniu. „CHIHIRO” zadebiutował w Top 15 na liście Billboard Hot 100, stając się jednocześnie utworem, który najszybciej w historii osiągnął 100 mln streamów na Spotify.
Eilish przygotowuje się już do koncertowej promocji materiału. Jesienią artystka zainauguruje północnoamerykańską część „HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR”. W ramach trasy koncertowej Billie dotrze także do Europy, w tym do Polski. 3 i 4 czerwca 2025 Eilish da dwa koncerty w Tauron Arenie Kraków. Pełną rozpiskę trasy i bilety na koncerty można znaleźć na oficjalnej stronie gwiazdy.