Ojej, ojej! 50 lat po przełomowym wykonaniu „Waterloo” podczas Konkursu Piosenki Eurowizji, ABBA i wytwórnia Polar Music International świętują ten kamień milowy. Kiedy 6 kwietnia 1974 r. Agnetha Fältskog, Björn Ulvaeus, Benny Andersson i Anni-Frid „Frida” Lyngstad weszli na kolorową scenę w The Dome w angielskim Brighton ubrani w charakterystyczne dla tamtej epoki błyszczące glamrockowe kostiumy, świat popu zmienił się na zawsze.
Przy wznowieniu albumu „Waterloo” wydanego w wersji 2LP zastosowano technologię Half-Speed Masteringu o prędkości 45 obrotów na minutę. Wydawnictwo trafi na rynek wraz z limitowanym zestawem trzech singli wydanych pierwotnie przez Polar w 1974 r. Wznowione w formie picture disców single są dostępne również jako pojedyncze wydawnictwa. Na deser przygotowano unikatowe 10-calowe wydanie „Waterloo”, na którym piosenka jest dostępna w czterech wersjach językowych (szwedzkiej, angielskiej, niemieckiej i francuskiej), a także okolicznościowy merch utrzymany w klimacie lat 70.
„Waterloo” było drugim albumem grupy. ABBA wydała krążek w marcu 1974 r. Płyta była olbrzymim sukcesem, ustanawiając ówczesny rekord sprzedaży w Szwecji. Trudno się dziwić, bowiem Björn i Benny napisali, zaaranżowali i wyprodukowali szereg świetnych piosenek, z których większość uświetniły fascynujące wokale Agnethy i Fridy. „Waterloo” to nie tylko utwór tytułowy, ale także kilka innych hitów – „Honey, Hone”, które dostało w XXI w. drugie życie dzięki włączeniu piosenki do musicalu „Mamma Mia!”, „Hasta Mañana” – wzruszającą balladę, która była brana pod uwagę jako eurowizyjna propozycja grupy, nawiązujące do popu z początku lat 60. „Dance (While The Music Still Goes On)” i wiele więcej.