Multiplatynowy szwedzki duet NOTD opublikował nowy singiel zatytułowany „Hold On Me” z gościnnym udziałem Emei.
Pod względem muzycznym „Hold On Me” przynosi klasyczne dla NOTD popowo-dance’owe brzmienie, podbite tym razem dodatkowo szczyptą funku. Nostalgiczne progresje akordów doskonale komponują się z potężnym wokalem Emei, która opowiada o swoim byłym partnerze, którego nie potrafi się pozbyć.
Przybliżając kulisy współpracy, NOTD zdradzają: - „Hold On Me” powstała podczas naszego campu songwriterskiego w Los Angeles w kwietniu tego roku i od razu wiedzieliśmy, że jest wyjątkowa. Kiedy poczuliśmy, że udało nam się dopracować produkcję, wysłaliśmy piosenkę do Emily (Emei), która z miejsca pokochała ją i zadeklarowała, że chce być jej częścią. Spotkaliśmy się we trójkę w Los Angeles, by nagrać jej wokal i pozamiatała. Obserwowaliśmy ją i od dawna byliśmy fanami tego, co robi, więc możliwość współpracy z nią przy tej piosence była dla nas ekscytująca. Emei dodaje: - Kiedy usłyszałam „Hold On Me” po raz pierwszy, nie mogłam wyrzucić z głowy refrenu. Przez kilka dni chodziłam po mieszkaniu, nucąc tę melodię i szczerze mówiąc wiedziałam już, że chcę wystąpić w tej piosence. Jestem fanką NOTD od jakiegoś czasu, więc jestem podekscytowana i zaszczycona, że miałam możliwość dogrania się do tego utworu.
NOTD rozpoczęli 2023 r. singlami „AM:PM”, „Hones” oraz „Occhi D’Amore”, w którym gościnnie pojawiła się szwedzka supergwiazda Veronica Maggio. Warto dodać, że była to ich pierwsza kooperacja w ojczystym języku. Latem grupa odbyła trasę koncertową po USA w towarzystwie Two Friends, a także dołączyła do The Chainsmokers, z którymi wystąpili w takich miejscach jak Red Rocks w Morrison w stanie Kolorado, LA Historic Park w Los Angeles, Forrest Hills Stadium w Nowym Jorku oraz The Xfinity Center w Bostonie. Pod koniec października grupa wydała japońską wersję „AM:PM”, do której dograła się YU-KA. Premierze singla towarzyszą trzy wyprzedane listopadowe koncerty w Japonii.
O NOTD:
Od czasu swojego debiutu multiplatynowy duet zgromadził ponad 3 mld streamów. Zaczynali od przygotowywania remiksów piosenek największych gwiazd, m.in. Shawna Mendesa, Eda Sheerana czy Demi Lovato, ale na ich koncie szybko pojawiły się także autorskie single, w tym „So Close” i „I Wanna Know”, które trafiły do przygotowywanej przez Billboard listy Mainstream Top 40, na której znajduje się 40 najpopularniejszych utworów w 40 największych stacjach radiowych na amerykańskim rynku. Jeden z tych utworów był numerem 1 na liście US Dance Radio w 2019 r. W kolejnym roku NOTD byli nominowani do nagrody iHeartMusic w kategorii utwór dance roku.
W 2022 r. wydali swoją pierwszą epkę zatytułowaną „NOTED…”, na której gościnnie pojawili się m.in. QUINN XCII, kenzie czy The Band CAMINO. Wydawnictwo zgromadziło dotychczas ponad 100 mln streamów, budząc jednocześnie uznanie krytyków. VARIANCE pisało o tym wydawnictwie: „NOTD wciągnęło nas swoim zniewalającym debiutem”, w podobnym tonie wypowiadała się redakcja Atwood Magazine, stwierdzając: „Od 2017 r. współpraca Samuela Brandta (aka Severo) i Tobiasa Danielssona (aka ToWonder) dostarcza kolejne utwory, które stają się subtelnymi parkietowymi hitami, poruszającymi zarówno serca, jak i biodra”. W 2022 r. duet odbył pierwszą trasę po Stanach Zjednoczonych, podczas której wyprzedawał kluby w całym kraju.
O Emei:
Dzięki swojemu soczystemu wokalowi, barwnym tekstom i ciętemu dowcipowi Emei na przestrzeni zaledwie roku błyskawicznie zjednała sobie rzeszę fanów. Wykorzystując zdobywane przez ponad dekadę doświadczenia sceniczne Emei zaprasza słuchaczy do swojego świata, opowiadając im o życiu młodych dorosłych w sposób, z którym mogą się łatwo utożsamiać. Jeszcze zanim zaczęła pisać piosenki, Emei zbudowała niezwykły wizerunek sceniczny dzięki udziałowi w chińskiej edycji „Idola”, w którym wystąpiła jako 15-latka. Po zajęciu trzeciego miejsca w programie wokalistka zaczęła koncertować na stadionach i wydawać muzykę na chińskich platformach, by finalnie pojawić się w tamtejszym „Tańcu z gwiazdami”.
Po wybuchu pandemii COVID-19 Emei zaczęła wydawać muzykę także na amerykańskim rynku, na którym wsparcia medialnego udzielili jej m.in. Wonderland, Earmilk, Ones to Watch, Early Rising i Lyrical Lemonade. Uzyskanie ponad 10 milionów wyświetleń jej filmów na TikToku i w rolkach na Instagramie przełożyło się na ponad 6 mln streamów singla „Late to the Party”. Tegoroczną piosenkę Emei „Scatterbain” od lutego odtworzono już ponad 20 mln razy. Singiel znalazł się na playlistach „New Music Friday” w 15 krajach, emitowano go w audycji „Future Pop” na antenie BBC Radio 1, gdzie uzyskał status „Poppest Record Of The Week”. Kolejny singiel "Irresponsible" także trafił na NMF (m.in. w USA, Japonii i Kanadzie), ale także inne playlisty przygotowywane przez Spotify, m.in. Planet Rave i Pop Sauce. BBC Radio 1 także temu utworowi przyznało miano „Poppest Record Of The Week”, piosenka pojawiła się także w audycji „Future Artists” Jacka Saundersa. Od czasu premiery pod koniec maja streamowano ją już ponad 7 mln razy.
W lipcu 2023 r. Emei ogłosiła pierwsze koncerty w Londynie. Wydarzenia szybko się wyprzedały, co skłoniło wokalistkę do zorganizowania jesiennego tournée po Stanach Zjednoczonych. Występy w Nowym Jorku, Los Angeles i Seattle już po 48 godzinach od rozpoczęcia sprzedaży wejściówek miały status „sold out”, podobnie jak koncerty w Toronto, Bostonie i Chicago, gdzie trzeba było dokładać dodatkowe terminy.
W sierpniu Emei wystąpiła dla 18 tys. widzów zgromadzonych na turnieju Valorant Champions w hali Kia Forum w Los Angeles. Wydarzenie było transmitowane na żywo w Internecie, co pozwoliło wokalistce dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców. 20 października ukazała się jej druga epka „Scatterbrain”.