Brytyjskie trio FLO prezentuje nowy singiel „Fly Girl” we współpracy z amerykańską raperką Missy Elliott. Zwyciężczynie BRIT Rising Star i BBC Sound of 2023 zainspirowały się przebojem „Work It” z 2002 roku. - Wierzę, że mają przed sobą długą, wspaniałą karierę – mówi Missy Elliott.
Missy Elliott podpisała kontrakt z FLO w kwietniu 2022 roku, kiedy usłyszała ich przełomowy singiel „Cardboard Box”. Artystka pochwaliła dziewczyny na Twitterze na długo przed ich światowym sukcesem.
– Pamiętam, że kilku fanów podesłało mi fragmenty ich występów. Natychmiast wyczułam autentyczny klimat lat 90. Podobało mi się to, że wszystkie tak dobrze śpiewały główną partię – mają świetną emisję głosu! – więc kiedy poproszono mnie o współpracę nad „Fly Girl”, nie musiałam długo się zastanawiać – wspomina Missy.
Jak na ogromne fanki Missy Elliott przystało, FLO zsamplowały „Work It” oraz znalazły inspirację w jej tekście. Kiedy legendarna raperka, producentka i zdobywczyni wielu nagród po raz pierwszy usłyszała „Fly Girl”, od razu pokochała utwór: – Dziewczyny zainspirowały się moją piosenką „Work It” i wiem, że zrobiły to dobrze. Wierzę, że mają przed sobą długą, wspaniałą karierę.
Trio komentuje: – „Fly Girl” to pewność siebie, dobry vibe i najlepsze możliwe samopoczucie. To żywa piosenka, która zawiera świetny tekst i ognisty wokal – jeśli wolno nam tak powiedzieć! To dosłownie idealne połączenie oldschoolowego i współczesnego R&B oraz ukłon w stronę oryginalnej „Fly Girl”, czyli Missy Elliott. Cieszymy się, że możemy wydać piosenkę, która, miejmy nadzieję, sprawi, że każdy, kto ją włączy, poczuje się pewniej, a co najważniejsze – fly!
Producentem wykonawczym utworu jest MNEK. Premierze singla towarzyszy również oficjalny teledysk w reżyserii Tajany Tokyo – byłej tancerki Beyoncé.
[link]
Minął rok od wydania debiutanckiego singla „Cardboard Box”, który zgromadził już 100 milionów odtworzeń na całym świecie. Debiutancka EP-ka FLO „The Lead” osiągnęła ponad 300 milionów streamów. Chcąc podziękować fanom za dotychczasowe wsparcie, pod koniec roku FLO wydały singiel „Losing You”.
Grupa FLO powstała w 2019 roku, w 2020 podpisała kontrakt z Island Records. W marcu 2022 ukazał się singiel „Cardboard Box”, a dziewczyny z miejsca zyskały przychylność słuchaczy i krytyków. Ich muzyka jest porównywana do dokonań Destiny’s Child, TLC czy SWV.
Poza Missy Elliott, do fanek FLO należą takie gwiazdy jak Brandy, JoJo, SZA, Victoria Monét, Kelly Rowland czy Sugababes – innymi słowy: rodzina królewska kobiecych głosów. Dziewczyny przykuły także uwagę uznanego brytyjskiego rapera Stormzy’ego. Artysta zaprosił je do współpracy nad remiksem do „Hide & Seek”, a ostatnio przekazał im niesamowitą wiadomość o wygranej plebiscytu BBC Sound of 2023. To kolejna już prestiżowa nagroda – w grudniu FLO zostały pierwszą grupą, która zdobyła nagrodę BRIT Rising Star.
Wideo do debiutanckiego singla „Cardboard Box” spowodowało dyskusję na temat przyszłości brytyjskich girlsbandów. FLO zaprezentowały utwór w programach Jimmy’ego Kimmela oraz Joolsa Hollanda oraz w trakcie ceremonii The Glamour Women of the Year Awards i The BET Soul Train Awards, otrzymały także nominację dla najlepszych debiutantek do MOBOs.
20-letnia Renée oraz 21-letnie Jorja i Stella są gotowe na podbój świata. Obecnie przygotowują się do pierwszego koncertu w Wielkiej Brytanii w Here at The Outernet 30 marca – show wyprzedało się w niecałe dwie minuty. 3 kwietnia dziewczyny wystąpią w New Century Hall w Manchesterze. Następnie trio uda się do Ameryki Północnej, gdzie da aż dziewięć koncertów.
Nadchodzące lato bez wątpienia należy do nich – FLO zagra na Sol Blume w Sacramento u boku Kehlani, na Something in The Water Pharella, dublińskim festiwalu Longitude, Glastonbury, TRNSMT Festival i Wireless Festival. Planuje także dwa występy na Summersonic w Japonii.