Hollywood Records prezentuje oryginalną ścieżkę dźwiękową filmu „Amsterdam” stworzoną przez nominowanego do Oscara Daniela Pembertona. 47-utworowy album jest już dostępny we wszystkich platformach streamingowych. Film wejdzie do polskich kin 14 października.
Album zawiera wydaną przez Epic Records oryginalną piosenkę „Time”, napisaną wspólnie przez Daniela Pembertona, Drake’a i GIVĒON, a także utwory „Le Soleil Rouge”, „Dinah” i „Peanut Vendor” w wykonaniu członków obsady filmu – Christiana Bale’a, Johna Davida Washingtona, Margot Robbie, Mela Fair i Vaughna W. Page.
Studio 20th Century Studios, New Regency i uznany filmowiec David O. Russell przedstawiają „Amsterdam” – oryginalny kryminał o trójce przyjaciół, która zostaje uwikłana w jedną z najbardziej szokujących i tajemniczych intryg w historii Stanów Zjednoczonych. Fascynująca i zawiła opowieść zwinnie splata fakty historyczne z fikcją, tworząc niesamowite kinowe przeżycie z gwiazdorską obsadą.
W rolach głównych zobaczymy zdobywcę Oscara Christiana Bale’a, dwukrotnie nominowaną do Oscara Margot Robbie i Johna Davida Washingtona. Na ekranie towarzyszą im także Alessandro Nivola, Andrea Riseborough, Anya Taylor-Joy, Chris Rock, Matthias Schoenaerts, Michael Shannon, Mike Myers, Taylor Swift, Timothy Olyphant, Zoe Saldaña, zdobywca Oscara Rami Malek i dwukrotny zdobywca Oscara Robert De Niro.
Napisany i wyreżyserowany przez Davida O. Russella (pięć nominacji do Oscara!) „Amsterdam” został wyprodukowany przez Arnona Milchana, Matthew Budmana, Anthony’ego Katagas, Russella oraz Christiana Bale’a. Rolę producentów wykonawczych pełnili Yariv Milchan, Michael Schaefer, Sam Hanson, Drake i Adel „Future” Nur.
Tracklista:
1. Amsterdam (Opening)
2. Choice, Not Need (True Love)
3. I Want to See You Happy
4. Something Suspicious
5. Into the Truck
6. Stockade, France 1918
7. Triage
8. The French Lady
9. Welcome To My World
10. The Good Part (Amsterdam)
11. Please Don't Go (True Love)
12. Pink Medicine
13. The Pact/The Murder
14. Try to Be Optimistic
15. Fit the Description
16. Stay Alive
17. Valerie
18. Carlton Knockout
19. I Never Thought of Anyone Else
20. The Sacred Rules of Birding
21. It Advances with Age
22. Worse Loneliness (True Love)
23. Claret and Tea
24. The Great Nation Society Clinic
25. Committee of the Five
26. The General Wants to Meet You
27. Money for a Speech
28. Conspiracy
29. Modern Art
30. Cuckoo Is in the Nest
31. Gala Socialising
32. I’ve Waited Too Long (True Love)
33. Meet the Committee
34. Eyedrops
35. The Walrus Bag
36. Gala Speech
37. The Killer Is Here
38. Accusations and Charges
39. Powerful People
40. Amsterdam (Ending)
41. Time
42. Le Soleil Rouge (Christian Bale, John David Washington and Margot Robbie)
43. Doucement, Doucement (Luc Kleiner)
44. Dinah (Reunion Gala Band)
45. Peanut Vendor (Christian Bale, Mel Fair and Vaughn W. Page)
46. Fado Português (Mariana Bandhold)
47. Lady of Spain (Floyd Armstrong and Leonard A. Tucker Jr.)
Daniel Pemberton, nominowany do Oscara zdobywca nagrody Emmy, kompozytor i autor tekstów, często jest wymieniany jako jeden z najbardziej ekscytujących i oryginalnych głosów współczesnego przemysłu muzycznego.
Pemberton ma na koncie wiele nominacji do Złotych Globów, w tym za neo-noir muzykę do „Osieroconego Brooklynu” (2019), mieszankę opery i elektroniki do „Steve’a Jobsa” (2015) Danny’ego Boyle’a, „Hear My Voice” (napisanego razem z Celeste, która wykonuje utwór) z „Procesu Siódemki z Chicago” Aarona Sorkina i „Gold” (napisanego razem z Iggym Popem, który wykonuje piosenkę) z filmu Stephena Gaghana o tym samym tytule. Pemberton otrzymał również nominację do Oscara za Najlepszą oryginalną piosenkę 2021 roku za „Hear My Voice”, który został niedawno przearanżowany na otwarcie Igrzysk Wspólnoty Narodów w 2022 roku. Jego muzyka do „Lucy i Desi” (org. „Being The Ricardos”) znalazła się Oscarowej shortliście i była nominowana do nagrody BAFTA.
Bez problemu komponując w każdym gatunku, od zespołów rockowych po orkiestry symfoniczne i kwintety jazzowe, Pemberton konsekwentnie zdobywa uznanie krytyków. Pracował z największymi legendami branży, takimi jak Ridley Scott („Wszystkie pieniądze świata”, „Adwokat”), Danny Boyle („Yesterday”, „Steve Jobs”), Aaron Sorkin („Lucy i Desi”, „Proces Siódemki z Chicago”, „Gra o wszystko”), Jimmy Chin i Elizabeth Chai Vasarhelyi („Na ratunek: Misja w jaskini”), Darren Aronofsky („Przedziwna planeta Ziemia”), Edward Norton („Osierocony Brooklyn”), Louis Leterrier („Ciemny kryształ: Czas buntu”) i Guy Ritchie („Kryptonim U.N.C.L.E.”, „Król Artur: Legenda miecza”). Pemberton pisał piosenki z takimi osobistościami jak Mick Jagger, Iggy Pop, Drake i Celeste.
Słynny kompozytor pracował także nad takimi filmami studyjnymi jak „Spider-Man Uniwersum”, „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)”, „Enola Holmes”, „Pan Wilk i spółka. Bad Guys” i „Ocean’s 8”, a także mniejszymi niezależnymi filmami, takimi jak nominowany do Złotej Palmy Cannes „Z innego świata”, zwycięzca Sundance „Brian And Charles” czy paraolimpijski dokument „Jak feniks”, za który Pemberton zdobył nagrodę Sports Emmy w kategorii Najlepsza reżyseria muzyczna. Ostatnio, poza nowym filmem „Patrz jak kręcą” z Saoirse Ronan i Samem Rockwellem, Pemberton stworzył muzykę do komedii kryminalnej o morderstwie Lorda Millera „The Afterparty” i do serialu szpiegowskiego „Kulawe konie”, w tym piosenkę „Strange Game” napisaną we współpracy z samym Mickiem Jaggerem.