Specjalnie w ramach akcji napisała piosenkę o akceptacji i poznawaniu własnego ciała, w szczególności piersi. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi.
Marka Avon startuje z nową kampanią edukacyjną „Normalne, że ich dotykam” skierowaną do nastolatek. Jej celem jest zaszczepienie prozdrowotnych postaw wśród dziewczyn od 16. roku życia. W ramach kampanii Ekspertki Avon, przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w całej Polsce.
Podczas zajęć przekażą uczennicom niezbędną wiedzę na temat poznawania własnych piersi, które powinno stać się zdrowym nawykiem każdej kobiety. Ambasadorką kampanii została wokalistka Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon nagrała utwór zachęcający do samoakceptacji i poznawania swojego ciała.
Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi1. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.
Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę o akceptacji i poznawaniu własnego ciała, w szczególności piersi. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na kanale Avon Polska na YouTube:
Propozycja udziału w kampanii „Normalne, że ich dotykam” spodobała mi się od razu bo wiem, jak ważne wśród młodych dziewczyn jest budowanie podstaw wiedzy na temat naszego ciała, czy seksualności i jak bardzo mi tego brakowało, kiedy byłam nastolatką. Z wielką przyjemnością i dumą przyjęłam rolę ambasadorki kampanii i wierzę, że dzięki niej mocno poszerzymy świadomość dziewczyn w zakresie samobadania. – tak udział w kampanii komentuje Natalia Nykiel.
Każda szkoła może zgłosić się do akcji poprzez stronę www.avon.pl/programedukacyjny