Jedna z najpopularniejszych grup k-popowych, BLACKPINK, prezentuje nowy utwór „Pink Venom”. Singiel pochodzi z długo oczekiwanego drugiego albumu Jisoo, Jennie, Rosé i Lisy, „BORN PINK”, który ukaże się 16 września i jest dostępny w przedsprzedaży. Nadchodzące wydawnictwo będzie wspierane przez światową trasę koncertową.
Aby uczcić długo oczekiwany powrót, zespół uruchomił kampanię LIGHT UP THE PINK, w ramach której w czwartek i piątek wieczorem lokalnego czasu świat zabłyśnie na różowo. Cyfrowe projekcje są wyświetlane na kultowych zabytkach, takich jak Most Brookliński, londyński Marble Arch czy Tokyo Tower. Dodatkowo Interscope Records połączyło siły z platformą LANDMRK, aby stworzyć niepowtarzalne doświadczenie mobilne. Platforma zawiera niestandardową mapę z 500 hotspotami, za pomocą których Blinks mogą odblokować ekskluzywne treści cyfrowe. Mapa obejmuje dwa miejsca w Warszawie.
Oczekiwanie na „Pink Venom” narastało, odkąd BLACKPINK udostępniły plakat i serię wizualnych zwiastunów utworu. Drugi pełny album grupy „BORN PINK” pojawi się 16 września. Następnie najpopularniejsza żeńska grupa wyruszy w światową trasę, w której weźmie udział ponad 1,5 miliona osób. Trasa rozpocznie się w Seulu i obejmie m.in. Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Arabię Saudyjską, Singapur i Nową Zelandię.
Jeszcze przed ukazaniem się debiutanckiej płyty „THE ALBUM” w 2020 roku, BLACKPINK zdobyły popularność dzięki piosence „How You Like That” oraz nagranym wspólnie z Seleną Gomez utworem „Ice Cream”. Mimo obostrzeń z powodu pandemii COVID-19, BLACPINK ustanowiły przełomowe rekordy dzięki reakcji fanów na ich muzykę. Na „THE ALBUM”, które zawędrowało na 2. miejsce zarówno na US Billboard 200, jak i na UK Official Chart (oraz 4. miejsce OLiS w Polsce) znalazło się również nagranie „Lovesick Girls”. Utwór sprzedał się w nakładzie 1,44 miliona egzemplarzy na całym świecie, czyniąc BLACKPINK jedynym żeńskim zespołem K-popowym ze sprzedażą singla przekraczającą milion egzemplarzy.
Zespół BLACKPINK — Jisoo, Jennie, Rosé i Lisa — to niezwykle charyzmatyczne wokalistki, tancerki i ikony mody, które zadebiutowały w 2016 roku wraz ze „SQUARE ONE” i dodatkowo udowodniły swoją moc w 2018 roku za pomocą „SQUARE UP”, podbijając listę Billboardu.
BLACKPINK na nowo zdefiniowały muzykę pop. Mogący pochwalić się najczęściej subskrybowanym kanałem artystów w YouTubie, południowokoreański kwartet nieustannie bije rekordy. Najwyżej notowany albumu żeńskiego zespołu od ponad dekady utorował im drogę do stania się pierwszym k-popowym girlsbandem, który wystąpił na Coachelli.
Niedługo po podpisaniu kontraktu z Interscope Records w ramach globalnego partnerstwa z YG Entertainment, grupa zadebiutowała w pełnym wymiarze z kultowym już „THE ALBUM” w 2020 roku.
Przez lata BLACKPINK zdobyły także wiele ważnych nagród, w tym nagrodę MTV Video Music Award za Piosenkę lata oraz trzy nagrody E! People’s Choice Awards. Dziewczyny współpracowały z takimi supergwiazdami jak Dua Lipa czy Lady Gaga, która tego lata zachwyciła widownię występem z „Sour Candy” podczas stadionowej trasy „The Chromatica Ball”.
W 2020 roku ukazał się ujmujący film dokumentalny „BLACKPINK: Light Up the Sky”. Dziś zespół liczy sobie już ponad 6,3 miliarda streamów. „Pink Venom” i „BORN PINK” otwierają nowy rozdział w karierze grupy, która jest gotowa pobić kolejne rekordy.