Uznana przez krytyków i fanów Sky Ferreira powraca w zachwycającym stylu. W serwisach cyfrowych pojawił się nowy singiel artystki – „Don’t Forget”. To pierwszy nowy materiał od wydanego w 2019 „Downhill Lullaby”.
„Don’t Forget” to zapowiedź jednego z najbardziej wyczekiwanych w świecie alternatywy albumów. „Masochism”, bo tak ma być zatytułowany krążek, będzie następcą wydanego w 2013 i kultowego „Night Time, My Time”. Sky Ferreira wyprodukowała najnowszy singiel wspólnie z wieloletnim współpracownikiem, Jorge’em Elbrechtem (Ariel Pink) w słynnym Studio B Capitolu w Hollywood.
Wydany w marcu 2019 singiel „Downhill Lullaby” był pierwszym premierowym materiałem Ferreiry od 2013 roku. Po premierze na łamach „NME” można było przeczytać: „Outsiderka popu wydaje pierwszy utwór po sześcioletniej przerwie… Czujemy, że to początek nowej ery. Powrót Ferreiry to dowód na to, że na wielkie rzeczy opłaca się czekać. Dziennikarze „Vulture” zauważyli z kolei, że „Downhill Lullaby” „ma więcej wspólnego z Nick Cave and the Bad Seeds niż z wcześniejszymi dokonaniami Ferreiry. To głos kobiety, która nie będzie cierpieć w samotności”. Pitchfork zamieścił „Downhill Lullaby” w czołówce najlepszych piosenek 2019 i ocenił, że to „pięć i pół minuty goth-noirowego chamber popu ze smyczkami, które spokojnie mogłoby zostać wykorzystane w napisach końcowych odcinków „Twin Peaks”.
Debiutancki album Ferreiry, „Night Time, My Time”, trafił na końcoworoczne podsumowania w takich mediach jak „The New York Times”, Stereogum, NPR, „The New Yorker”, Pitchfork, „The Rolling Stone”, „The Guardian”, Complex i wielu innych. Sky ma na koncie współpracę z takimi artystami jak Charli XCX, Primal Scream czy The Jesus and Mary Chain.
Poza udaną karierą muzyczną, Ferreira zdobyła uznanie krytyków także za role aktorskie. Artystkę można było zobaczyć m.in. w uwielbianym „Baby Driver” Edgara Wrighta. Na potrzeby tego filmu Sky wykonała cover „Easy” The Commodores. Ferreira pojawiła się także u boku Nicolasa Cage’a i Elijah Wooda w filmie „Skarbiec”, w komediodramacie „Elvis & Nixon” w reżyserii Lizy Johnson, we „Władcach Chaosu” Jonasa Åkerulunda, w wyprodukowanym przez Ridleya Scotta „American Woman” w reżyserii syna legendy kina, Jake’a Scotta czy wreszcie w jednym z najważniejszych seriali ostatnich lat – kontynuacji „Twin Peaks” w reżyserii Davida Lyncha.