Netta, zwana mistrzynią quirk-popu, przedstawia nowy singiel o wiele mówiącym tytule „I Love My Nails”. Pod względem pasji i kobiecej siły, piosenka dorównuje jej eurowizyjnemu przebojowi „Toy”.
Utwór zainspirowany został historią złamanego serca. Netta jednak postanowiła wykorzystać swoją pasję do paznokci jako metaforę wszystkiego w naszym życiu, co przypomina nam o tym, kim naprawdę jesteśmy. To triumfalny powrót do rzeczy, które robimy tylko dla siebie, które stawiają nas na nogi, gdy jest nam źle.
- Kochać swoje paznokcie, to kochać siebie - wyjaśnia artystka. - Malowanie i budowanie moich paznokci to dla mnie pielęgnacja samej siebie. To moja terapia kolorami. W tym roku pomogło mi to w walce z odrzuceniem i przywróciło barwy memu życiu. Maluję na nich obraz samej siebie. Jest powiedzenie o sercu na dłoni, ja swoje serce chowam w paznokciach.
- Kiedy byłam mała, chodziłam z mamą do salonu urody - kontynuuje Netta. - Jeśli ktoś tego jeszcze nie wie, kosmetyczki są najlepszymi terapeutkami. Proces tworzenia swoich paznokci polegał tak naprawdę na cotygodniowym tworzeniu siebie na nowo. Ten rytuał stał się dla niej lekarstwem i chyba jest to rodzinne. Pokochaj swoje paznokcie, pokochaj siebie.
„I Love My Nails” to następca globalnych przebojów Netty, w tym wspomnianego już „Toy” (ponad 161 milionów wyświetleń), a także „Bassa Sababa” (ponad 239 milionów wyświetleń), „Ricki Lake” (ponad 10 milionów wyświetleń) oraz najnowszego utworu „CEO” (ponad 6,8 miliona wyświetleń).
Netta w krótkim czasie stała się jedną z głównych innowatorek na współczesnej scenie muzycznej, zmieniając gatunki w kolorowe eksperymenty. Z piosenką „Toy” Netta zwyciężyła w konkursie Eurowizji w 2018 roku. W 2020 roku artystka wydała EP-kę „Goody Bag” i przyciągnęła uwagę mediów, jak chociażby serwisu Consequence of Sound, który przewiduje, że Netta podbije świat czy strony Hey Alma, która nazwała Nettę wzorem do naśladowania.
Także w 2020 roku Netta wydała EP-kę „The Best Of Netta’s Office - Vol. 1”, która zainspirowała serię tak samo zatytułowanych występów na YouTube, w ramach których wokalistka zaprezentowała swoje wersje piosenek „The Times They Are A-Changin’” Boba Dylana czy „Barbie Girl” zespołu Aqua.