30 lat minęło jak jeden dzień, a Nirvana wciąż jest na topie. Odzieżowe sieciówki wypuszczają koszulki z wizerunkiem rockowego tria, przebój „Smells Like Teen Spirit” w czerwcu tego roku przekroczył próg miliarda odsłuchów w serwisie Spotify, a przełomowy album „Nevermind” znalazł się właśnie na 1. miejscu OLIiS-u.
W miniony piątek, 24 września płyta „Nevermind”, która zdefiniowała lata 90. i inspiruje kolejne pokolenia artystów, skończyła 30 lat. Okazuje się, że po trzech dekadach, wydawnictwo, z którego pochodzą przeboje „Smells Like Teen Spirit”, „Come as You Are”, „Lithium” czy „Something in the Way”, wciąż cieszy się ogromną popularnością, także w Polsce. Płyta trafiła bowiem na najwyższą pozycję oficjalnej listy sprzedaży w naszym kraju, czyli na 1. miejsce OLIiS-u, detronizując Małacha i jego „By Q”.
Wszystkich, którzy po 30 latach nadal cenią „Nevermind”, zapewne ucieszy fakt, że okazji jubileuszu 12 listopad ukaże się reedycja kultowego dzieła z 1991 roku. Do sprzedaży trafią różne formaty: standardowe CD i pojedynczy winyl, a także bogate w rarytasy edycje Super Deluxe, na które składa się osiem 180-gramowych płyt analogowych z 7-calowym singlem („Endless, Nameless” / „Even In His Youth”, „Aneurysm”) oraz pięć płyt CD z dyskiem Blu-ray. Oczywiście nie zabraknie też wersji cyfrowej. Łącznie na potrzeby wznowień zebrano 94 nagrania audio i wideo, w tym 70 niepublikowanych. Poza zremasterowanym z analogowych taśm oryginalnym albumem, fani otrzymują zapisy historycznych koncertów „Live in Amsterdam, Netherlands” z 25 listopada 1991 roku, „Live in Del Mar, California” z 28 grudnia 1991 roku, "Live in Melbourne, Australia for triple j" z 1 lutego 1992 roku oraz „Live in Tokyo, Japan” z 19 lutego 1992 roku. Wszystkie cztery koncerty trafiły zarówno na winylową (8LP+7") jak i kompaktową (5CD+Blu-Ray).
Więcej na temat „Nevermind” Nivrany przeczytaj TUTAJ.