Z okazji nadchodzącego 50-lecia istnienia Aerosmith – jednego z najlepiej sprzedających się hard-rockowych zespołów wszech czasów – ogłasza globalną współpracę z Universal Music Group obejmującą przeniesienie pełnego katalogu, nowy materiał i merchandise.
Aerosmith – najlepiej sprzedający się zespół wczech czasów – oraz Universal Music Group (UMG), lider branży muzyki rozrywkowej, ogłosili globalną współpracę obejmującą całą dyskografię grupy, merchandise i przyszłe projekty audio-wizualne, rozpoczynając tym samym nową erę w działalności zespołu.
W 2022 roku, po raz pierwszy w historii, ikoniczne nagrania Aerosmith znajdą się w jednym miejscu, celebrując tym samym 50. rocznicę działalności zespołu. Poza dostępem do całego katalogu, bezprecedensowa współpraca dotyczyć będzie tak zwanych „Vindaloo Vaults”, a także osobistych archiwów Stevena Tylera, Joe Perry’ego, Toma Hamiltona, Joeya Kramera i Brada Whitforda, którzy obejmą artystyczną pieczę nad pełną kolekcją utworów, zdjęć, wideo, okładek, setlist czy pamiętników. Przyszłe wydania będą oferować fanom dostęp do niepublikowanych wcześniej nagrań, które pozwolą scementować pozycję Aerosmith jako jednego z najbardziej rewolucyjnych zespołów rockowych wszechczasów.
UMG stanie się także domem dla przyszłych muzycznych projektów Aerosmith, będzie też współpracować z zespołem nad produkcją i dystrybucją nowego filmu oraz materiałów telewizyjno-muzycznych, które pomogą w celebracji długiej historii i wpływu grupy na światową kulturę rozrywkową. Szczegóły dotyczące nowej muzyki i konceptów wizualnych poznamy już niedługo!
Od czasu założenia Aerosmith 50 lat temu, grupa sprzedała ponad 150 mln albumów na całym świecie, wydając takie definiujące gatunek przeboje jak „Crazy”, „Janie’s Got a Gun”, „Livin’ on the Edge” czy „Love in an Elevator”. Zespół ma na koncie ekstrawaganckie trasy koncertowe, w tym głośną rezydencję w Las Vegas. Aerosmith niejednokrotnie przełamywało bariery – jako pierwszy rockowy zespół nawiązał współpracę z Run DMC, nagrywając przebojowe „Walk This Way”. W 2001 roku, jako pierwsi z gatunku Aerosmith pojawili się też na Super Bowl Halftime Show. Poza tym w 1999 roku grupa otrzymała również swoją tematyczną atrakcję zwaną „Rock ‘N’ Roll coster starring Aerosmith” w parku rozrywki Disney World na Florydzie.
Aerosmith przez lata pojawiali się w filmach, telewizji, grach, wpływając tym samym na pokolenia słuchaczy oraz inspirując pokolenia młodych zespołów rockowych. W 2020 roku MusiCares uhonorowało zespół nagrodą Person of the Year – w uznaniu za osiągnięcia artystyczne oraz działalność filantropijną, wliczając w to Fundację Stevena Tylora „Janie’s Fund Initative” wspierającą młode kobiety będące ofiarami przemocy.
Joe Perry, współzałożyciel Aerosmith i główny gitarzysta tak komentuje współpracę: – To była długa droga, ale jestem wyjątkowo szczęśliwy i dumny, mogąc w imieniu Aerosmith ogłosić przeniesienie 50-letniego dorobku zespołu pod dach Universal Music Group. To partnerstwo pozwoli nam na zaprezentowanie naszej twórczości fanom w nowy, niezwykły sposób. To coś, o czym marzyliśmy od dłuższego czasu. To zwycięstwo dla Aerosmith, UMG i przede wszystkim, dla naszych wiernych słuchaczy. To niesamowity sposób celebracji pięciu dekad działalności i kolejnych, nadchodzących lat.
Sir Lucian Grainge, Prezes i Dyrektor Generalny UMG dodaje: – Globalny sukces Aerosmith scementował ich pozycję wśród największych rockowych zespołów wszech czasów. Z okazji 50. rocznicy działalności grupa rozbudowuje swoje wpływy nie tylko poprzez ikoniczny muzyczny katalog, ale także za pośrednictwem filmu, telewizji, gier wideo i dzięki swojemu niezwykłemu stylowi. Nie możemy się doczekać współpracy przy rozbudowywaniu wyjątkowego dorobku zespołu, który wciąż inspiruje fanów na całym świecie.
Manager Larry Rudolph mówi: – Nie mógłbym być bardziej szczęśliwy. Nie tylko przenosimy cały katalog zespołu w jedno miejsce, ale też powierzamy te nagrania w zaufane ręce Sir Luciana, Bruce’a Resnikoffa i całej niesamowitej grupy UMG na świecie. Chciałbym podziękować Sir Lucianowi i całemu zespołowi UMG za ciężką pracę nad jedną z najbardziej wyjątkowych i obustronnie korzystnych umów o współpracę w historii, przy której w każdym calu dbano o dobro zespołu. Nie możemy się doczekać kolejnych, wspaniałych lat dzielenia się katalogiem najlepszego zespołu rockowego w historii ze światem.
Współpraca znacząco rozbudowuje historyczną relację Aerosmith z UMG. Zespół wydał swoje najlepiej sprzedające się albumy w Geffen Records, w tym „Done with Mirrors” (1985), „Permanent Vacation” (1987), „Pump” (1989) i „Get a Grip” (1993). Aerosmith dodatkowo współpracuje z Bravado Epi Rights nad merchandisem. W przeszłości ukazały się też filmy koncertowe nakładem Eagle Rock Entertainment. Aerosmith jest też częścią partnerstwa UMG z YouTube, w ramach którego trwa współpraca nad zremasterowaniem audio i wideo zespołu. Najświeższe przykłady to ponowna publikacja „Duke Looks Like a Lady” czy „Dream On”.
Aerosmith weszło do Rock and Roll Hall of Fame w 2001 roku. Grupa ma na swoim koncie najwięcej odznaczeń RIAA dla amerykańskiego zespołu w historii – w tym 25 złotych, 18 platynowych, 12 multi-platynowych i jeden diamentowy album. Zespół postał w Bostonie w 1970 roku. Z tej okazji 13 kwietnia został ogłoszony Dniem Aerosmith przez byłego gubernatora Massachusetts.