Utwór promuje nowy album Shawna Mendesa „Wonder”, który ukaże się 4 grudnia 2020.
Nominowany do Grammy Shawn Mendes prezentuje „Monster” w duecie z Justinem Bieberem. To już drugi singiel promujący nowy album Mendesa „Wonder”, który ukaże się 4 grudnia. Wokaliści pojawili się razem w klipie wyreżyserowanym przez Colina Tilleya:
„Wonder” to następca trzech albumów numer jeden, które zdobyły status platyny. Wcześniej Shawn Mendes zaprezentował tytułowy kawałek z nadchodzącego albumu. Zobacz klip tutaj:
Wyczekiwany album Shawna Mendesa nazwany został „nową erą” przez Vulture, „kolosalnym powrotem” w magazynie „Clash” oraz „wczesnym prezentem na Święta, którego bardzo potrzebowaliśmy” w „WONDERLAND”.
Shawn Mendes i wieloletni menedżer Andrew Gertler połączyli siły z platformą Netflix, gdzie już 23 listopada odbędzie się światowa premiera dokumentu „In Wonder”. Obraz, który był prezentowany w ramach wydarzenia specjalnego na festiwalu filmowym w Toronto w reżyserii Granta Singera (teledyski dla The Weeknd, Lorde, Sama Smitha) to wgląd w ostatnie kilka lat życia artysty.
Shawn Mendes w maju 2018 wydał swój trzeci album zatytułowany „Shawn Mendes”. Krążek zadebiutował na szczycie Billboard 200 oraz w wielu innych rynkach na całym świecie. Stał się też numerem jeden tuż po premierze w ponad 80 krajach. Za sprawą tak udanego debiutu Shawn stał się najmłodszym artystą z trzema albumami #1 na koncie w USA. Gwiazdor otrzymał dwie nominacje na 61. ceremonii Grammy w kategoriach: Piosenka roku za „In My Blood” oraz Najlepszy popowy album wokalny. Rok później artysta mógł cieszyć się nominacją za singiel „Señorita” z Camilą Cabello w kategorii Najlepszy popowy duet/występ grupowy. Utwór pobił rekord Spotify w liczbie streamów w dniu premiery dla damsko-męskiego duetu, a ostatecznie okazał się też najchętniej streamowanym kawałkiem w 2019.
Dzięki wydanemu latem 2019 singlowi „If I Can’t Have You” przez pewien czas Shawn zajmował kolejno 1. i 2. miejsce w Top 40 za sprawą kolejno „Señority” oraz „If I Can’t Have You”. W kwietniu 2017 ukazał się wielki hit „There’s Nothing Holdin’ Me Back”, który był drugim #1 singlem w Top 40 Radio oraz na Billboard’s Pop Songs chart, idąc w ślady 7-krotnie platynowego „Stitches”.
Na całym świecie Shawn Mendes sprzedał ponad 20 mln albumów i 175 mln singli. Jego katalog liczy ponad 31 miliardów streamów i ponad 8 miliardów wyświetleń na YouTube. Mendes zagrał dwie wyprzedane światowe trasy koncertowe z ponad milionem sprzedanych biletów (w tym w takich legendarnych miejscach jak Madison Square Garden czy O2 Arena w Londynie, które wyprzedały się w minuty). Na swojej ostatniej trasie Mendes wyprzedał w kilka minut Rogers Centre w rodzinnym Toronto. Tournée rozpoczęło się w marcu 2019 i objęło ponad 100 dat w Wielkiej Brytanii, Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji i Australii oraz Nowej Zelandii.
Artysta zajął pierwsze miejsce w zestawieniu „25 Under 25” magazynu „Billboard” w 2017 i 2018, znalazł się także na listach „Time 100 Most Influential” magazynu „TIME” oraz „30 Under 30” „Forbesa” i „25 Under 25” Spotify. W 2018 ROI Influencer Media wytypowało Shawna jako numer jeden w kategoriach Most Influential Artist oraz Most Influential Teen we wszystkich platformach społecznościowych.
W 2019 Shawn założył The Shawn Mendes Foundation aktywizującą młodych ludzi.
Justin Bieber niedawno wydał dwa świetnie przyjęte single: „Holy” ft. Chance the Rapper oraz „Lonely” ft. benny blanco. „Holy” trafiło na szczyt Spotify Global Chart, w premierowym tygodniu zgromadziło ponad 120 mln streamów oraz pobiło rekord Justina jeśli chodzi o liczbę wyświetleń na YouTube w dniu premiery. „Holy” i „Lonely” okupują miejsca w Top 10 na świecie.
Bieber sprzedał ponad 70 mln albumów na całym świecie i zdobył niemal 70 miliardów streamów. Jego piąty album „CHANGES” zadebiutował na szczycie list sprzedaży w US. Na YouTube odbyła się premiera dokumentu „Justin Bieber: Seasons” – była to najpopularniejsza produkcja YouTube Original w premierowym tygodniu.
Justin Bieber jest pierwszym artystą, któremu udało przekroczyć się liczbę 50 mln subskrypcji na YouTube. W Spotify może pochwalić się 65 mln słuchaczy miesięcznie. Na Instagramie obserwuje go ponad 150 mln użytkowników.