Marie Awadis dzieli się nowym utworem z nadchodzącego – trzeciego i pierwszego dla Deutsche Grammophon – albumu „Études Mélodiques”, który ukaże się 13 września 2024 roku.
Urodzona w ormiańskiej rodzinie w Libanie kompozytorka i pianistka, dorastała w tradycji ormiańskiej muzyki ludowej, będąc jednocześnie otoczona – niestety – okropnościami wojny domowej w Libanie. Echa doświadczeń konfliktu zbrojnego znajdziemy w pierwszym nagraniu na płycie: Étude No. 1 „Playing Games”.
– To w zasadzie pogodny utwór – chodzi o moje dzieciństwo i nasze zabawy na zewnątrz, na ulicach – mówi pianistka. – Ale czasami musieliśmy uciekać do bunkrów, aby uchronić się przed spadającymi pociskami. Jako dzieci nie wiedzieliśmy, co to jest wojna, po prostu bawiliśmy się, czy to wewnątrz, czy na zewnątrz, to nasi rodzice musieli ponosić ciężar tego strachu. Tak więc, wraz ze zmianami trybu molowego na durowy i z powrotem moja Etiuda nr 1 symbolizuje kontrast między perspektywą dziecka i dorosłego oraz nagłą zmianę od poczucia bezpieczeństwa w jednej chwili do zagrożenia w następnej. Ostatecznie jednak chodzi o to, aby nie tracić nadziei, nawet gdy życie jest naprawdę trudne.
– To w zasadzie pogodny utwór – chodzi o moje dzieciństwo i nasze zabawy na zewnątrz, na ulicach – mówi pianistka. – Ale czasami musieliśmy uciekać do bunkrów, aby uchronić się przed spadającymi pociskami. Jako dzieci nie wiedzieliśmy, co to jest wojna, po prostu bawiliśmy się, czy to wewnątrz, czy na zewnątrz, to nasi rodzice musieli ponosić ciężar tego strachu. Tak więc, wraz ze zmianami trybu molowego na durowy i z powrotem moja Etiuda nr 1 symbolizuje kontrast między perspektywą dziecka i dorosłego oraz nagłą zmianę od poczucia bezpieczeństwa w jednej chwili do zagrożenia w następnej. Ostatecznie jednak chodzi o to, aby nie tracić nadziei, nawet gdy życie jest naprawdę trudne.