Nawet gdyby Zoltán Kocsis nie nagrał w swej karierze niczego innego, same tylko dokonane przez niego nagrania utworów Beli Bartóka zapewniłyby mu miejsce wśród największych pianistów w historii. Jednak obszerna, licząca 26 dysków CD edycja jego nagrań zarejestrowanych dla Philips Classics – z okazji 70-lecia urodzin artysty pokazuje, że jakże często najlepsi specjaliści są jednocześnie najbardziej uniwersalnymi muzykami.
Po ukończeniu Konserwatorium im. Beli Bartóka Zoltan Kocsis studiował w słynnej budapeszteńskiej Liszt Academy, gdzie jego nauczycielem w klasie fortepianu był słynny Pal Kadosa (wśród innych, wybitnych absolwentów tej klasy byli także Andras Schiff i Dezsö Ránki), artysta studiował także u Ferenca Radosa i György Kurtága. W wieku lat osiemnastu Kocsis wygrał Hungarian Radio Beethoven Competition, co zaowocowało intensywną trasą koncertową oraz pierwszą propozycją nagraniową dla pianisty. Artysta był słynny zarówno ze swojej wszechstronnej techniki, jak też skrupulatności i dociekliwości w swoich badaniach tekstów i źródeł. Pomysłowe programowanie i duży udział współczesnych dzieł muzycznych w repertuarze, były ważnymi cechami solowych i orkiestrowych programów koncertowych Kocsisa.
Jego nagrania dzieł Beli Bartóka na fortepian solo stanowią niejako definitywną interpretację sztuki tego kompozytora. Artysta nagrał także trzy koncerty fortepianowe Bartóka, z dyrygentem Ivánem Fischerem, z którym był współzałożycielem Budapest Festival Orchestra. Poza Bartókiem – którego dzieła również dyrygował z niezwykłym bogactwem interpretacyjnym – Kocsis dokonał cenionych nagrań Debussy’ego, Rachmaninowa, Liszta i Dohnányi’ego. Polscy melomani zachowują we wdzięcznej pamięci znakomite nagranie kompletu Walców Fryderyka Chopina, wydane przez Philips Classics w 1983 roku. Na uwagę zasługują także prace kompozytorskie artysty, w tym między innymi transkrypcje Wokalizy Sergiusza Rachmaninowa czy Preludium do Tristana i Izoldy Ryszarda Wagnera.
„Zoltán Kocsis Complete Philips Recordings” to zbiór 26 płyt CD z reprodukcjami okładek oryginalnych albumów oraz nowym 32-stronicowym bookletem, zawierającym także nowy tekst autorstwa Jeda Distlera.